joi, 10 octombrie 2019

Credința autentică - este doar cea din care nu lipsesc faptele

                                                                    
Imagini pentru matei 25 31-46 judecata finala
James- Iacov Credinta autentica

Doctrinele cultelor  moderne ne invata ca Scriptura poate fi redusa (condensata) la anumite versete considerate de anumiti teologi importante precum cele refereritoare la credinta ex.Efeseni 2 :8-9 
 Insa  multi se leaga atat de mult de aceste versete (scoase  din context)  incat "uita" sa mai citeasca  si alte pasaje din Scriptura. 
Noul Testament nu vorbeste doar de credinta ci si de fapte , in epistola sa Iacov  fratele Domnului si episcopul bisericii din Ierusalim  pune un accent deosebit pe fapte , deasemeni Isus Hristos in  Evanghelia dupa Matei cap. 25 ne spune despre o judecata a tuturor oamenilor dupa faptele lor . 
Doctrina lui Luther - Sola Fide (numai credinta)  considera faptele oarecum  facultative.  Pentru reformatorul german  credinta  este esentialul ,este totul de aceea el a adaugat in biblia tradusa de el in germana cuvantul singur " allein " ,credinta singura "gloube allein " (cuvant care nu exista in textul original) .

     In Evanghelia lui Matei cap. 25 Isus spune insa altceva faptele bune nu sunt facultative ci sunt obligatorii (o obligatie morala) pentru orice crestin . In acel pasaj nu spune ca esti mantuit datorita faptelor tale bune dar spune ca daca nu faci fapte pot fi tras la raspundere.  Doctrina protestanta trece cu vederea aceste lucruri . Dar de ce ar fi atat de importante faptele ?
 
Isus Hristos a murit pentru pacatele omenilor, dar crestinii sunt datori Domnului pentru aceasta jertfa suprema, sunt datori sa-si iubeasca semenii si sa dovedeasca aceasta prin faptele lor, sa fie preucupati de problemele semenilor ,de suferintele lor,  sa le dea o mana de ajutor atunci cand sunt in  nevoie . Biserica crestina autentica din primul secol era caracterizata prin dragoste pentru fratii in credinta   pana acolo incat crestinii isi vindeau averile si le imparteau intre ei, faptele erau considerate importante.
 Astazi ce se intampla intre cei numiti crestini ? Fiecare pentru el, raceala, egoism, individulism, daca un crestin are nevoie de un ajutor nu neaparat financiar   (desi uneori e nevoie si de asta) este tratat cu o indiferanta uneori chiar  "criminala" . Sunt cunoscute suficiente cazuri  cand oameni disperati in nevoie strigenta de ajutor au fost tratati cu indiferenta fiind  refuzati chiar si atunci cand de ajutorul respectiv depindea viata acelui om. 
 Adica dumnealor le-ar conveni  sa fie mantuiti sa beneficieze de jerfa lui Hristos dar sa nu auda de fapte . Ce mult iubesc unii  expresia "mantuirea este pe gratis, nu trebuie sa faci nimic " pe care unii pastori  le-a bagato in cap "cu facaletul".
De aceea multi adora "la nebunie" doctrina care spune ca esti mantuit prin credinta fara fapte , la care nu ar renunta pentru nimic in lume, pentru ca oamenii detasta  sa faca fapte vor totul gratis .
Acest comportament este caracteristic pretinsilor crestini din orice confesiune: neoprotestanti, reformati, catolici, ortodocsi .
Dar Hristos ne spune in Matei 25 altceva si anume ca El vrea ca urmasii Sai sa aibe fapte prin care sa-si dovedeasca dragostea fata de semeni. "Va dau o porunca noua sa va iubiti unii pe altii asa cum v-am iubit eu " a spus Hristos ..porunca inseamna LEGE deci este ceva obligatoriu , nu facultativ...mai mult vorbeste in acel pasaj de pedepse pentru cei ce nu se conformeaza. Acum urmeaza ca fiecare sa aleaga in cine crede in teologii si doctrinele moderne  sau cuvantul lui Hristos din Scripturi ( categoric intre cele doua exista deferente).
Si cu siguranta Matei 25 nu este singurul loc in Scripturi unde se vorbeste de fapte ca ceva obligatoriu si nu facultativ. 
Ce fel de crestinism este acela fara fapte ? un crestinism fals : Iacov 2:14-26
"Cerul si pamantul vor trece dar cuvintele mele nu vor trece" a spus Hristos , Evanghelia Sa va fi etalonul la judecata finala la care toti oamenii vor ajunge  si nu doctrinele inventarte de oameni .


 Judecata finala a tuturor oamenilor 

MATEI 25 -31. Cand va veni Fiul omului in slava Sa cu toti sfintii ingeri, va sedea pe scaunul de domnie al slavei Sale.
32. Toate neamurile vor fi adunate inaintea Lui. El ii va desparti pe unii de altii cum desparte pastorul oile de capre;
33. si va pune oile la dreapta, iar caprele la stanga Lui.
34. Atunci Imparatul va zice celor de la dreapta Lui: "Veniti binecuvantatii Tatalui Meu de mosteniti Imparatia care v-a fost pregatita de la intemeierea lumii.
35. Caci am fost flamand, si Mi-ati dat de mancat; Mi-a fost sete, si Mi-ati dat de baut; am fost strain, si M-ati primit;
36. am fost gol, si M-ati imbracat; am fost bolnav, si ati venit sa Ma vedeti; am fost in temnita, si ati venit pe la Mine."
37. Atunci cei neprihaniti Ii vor raspunde: "Doamne, cand Te-am vazut noi flamand si Ti-am dat sa mananci? Sau fiindu-Ti sete si Ti-am dat de ai baut?
38. Cand Te-am vazut noi strain si Te-am primit? Sau gol si Te-am imbracat?
39. Cand Te-am vazut noi bolnav sau in temnita si am venit pe la Tine?"
40. Drept raspuns, Imparatul le va zice: "Adevarat va spun ca, ori de cate ori ati facut aceste lucruri unuia din acesti foarte neinsemnati frati ai Mei, Mie Mi le-ati facut."
41. Apoi va zice celor de la stanga Lui: "Duceti-va de la Mine, blestematilor, in focul cel vesnic care a fost pregatit diavolului si ingerilor lui!
42. Caci am fost flamand, si nu Mi-ati dat sa mananc; Mi-a fost sete, si nu Mi-ati dat sa beau;
43. am fost strain, si nu M-ati primit; am fost gol, si nu M-ati imbracat; am fost bolnav si in temnita, si n-ati venit pe la Mine."
44. Atunci Ii vor raspunde si ei: "Doamne, cand Te-am vazut noi flamand, sau fiindu-Ti sete, sau strain, sau gol, sau bolnav, sau in temnita, si nu Ti-am slujit?"
45. Si El, drept raspuns, le va zice: "Adevarat va spun ca, ori de cate ori n-ati facut aceste lucruri unuia dintre acesti foarte neinsemnati frati ai Mei, Mie nu Mi le-ati facut."
46. Si acestia vor merge in pedeapsa vesnica, iar cei neprihaniti vor merge in viata vesnica."

                                                                                



                                                                               

.....