marți, 9 august 2016

Mila - cea mai mare responsabilitate

                                                                                  
                                                                       Imagini pentru nicolae geanta


Luca 10:25-37

25 Un învăţător* al Legii s-a sculat să ispitească pe Isus şi I-a zis: „Învăţătorule, ce să fac ca să moştenesc viaţa veşnică?” 26 Isus i-a zis: „Ce este scris în Lege? Cum citeşti în ea?” 27 El a răspuns: „Să* iubeşti pe Domnul, Dumnezeul tău, cu toată inima ta, cu tot sufletul tău, cu toată puterea ta şi cu tot cugetul tău şi** pe aproapele tău ca pe tine însuţi.” 28 „Bine ai răspuns”, i-a zis Isus; „fă aşa şi vei* avea viaţa veşnică.” 29 Dar el, care voia să* se îndreptăţească, a zis lui Isus: „Şi cine este aproapele meu?” 30 Isus a luat din nou cuvântul şi a zis: „Un om se cobora din Ierusalim la Ierihon. A căzut între nişte tâlhari, care l-au dezbrăcat, l-au jefuit de tot, l-au bătut zdravăn, au plecat şi l-au lăsat aproape mort. 31 Din întâmplare, se cobora pe acelaşi drum un preot şi, când a văzut pe omul acesta, a* trecut înainte pe alături. 32 Un levit trecea şi el prin locul acela şi, când l-a văzut, a trecut înainte pe alături. 33 Dar un samaritean*, care era în călătorie, a venit în locul unde era el şi, când l-a văzut, i s-a făcut milă de el. 34 S-a apropiat de i-a legat rănile şi a turnat peste ele untdelemn şi vin, apoi l-a pus pe dobitocul lui, l-a dus la un han şi a îngrijit de el. 35 A doua zi, când a pornit la drum, a scos doi lei, i-a dat hangiului şi i-a zis: ‘Ai grijă de el, şi orice vei mai cheltui, îţi voi da înapoi la întoarcere.’ 36 Care dintre aceştia trei ţi se pare că a dat dovadă că este aproapele celui ce căzuse între tâlhari?” 37 „Cel ce şi-a făcut milă cu el”, a răspuns învăţătorul Legii. „Du-te de fă şi tu la fel”, i-a zis Isus.
Charles Spurgeon a venit la biserica intr-o seara si trebuia sa se intalneasca cu un grup de tineri care au vrut sa plece misionari. Baietii au vrut sa misioneze in Africa si trebuiau ca sa ii pregateasca. Era destul de tarziu si ningea pentru ca era in Ianuarie. Frig, umed, asa cum este Anglia pe care voi o cunoasteti bine. Si in fata bisericii, undeva intr-un sant, statea un betiv. A venit primul dintre tineri care vroia sa mearga misionar si cand a vazut betivul ala in sant ca mai si canta acolo sau dardaia, a trecut mai departe nepasator. Si a venit al doilea, a venit al treilea si au venit toti 20. Au intrat toti 20 in sala si s-au dus la soba sa se incalzeasca dupa care a venit Spurgeon. Si cand a venit, a spus, acuma, trebuie ca sa cantam ceva si sa-I multumim lui Dumnezeu. Si Spurgeon a zis: „S-a terminat lectia pentru voi in seara asta. As vrea ca sa iesiti cu totii afara si niciunul dintre voi nu va merge misionar.” A zis: „Misionar nu inseamna sa te duci numai sa predici. Omul acela care era in sant si care parea ca e betiv am fost eu. Si toti 20 ati trecut pe langa mine fara ca macar sa ma vedeti.”

Vedeti dvs. marea problema pe care o avem noi crestinii si pe care o avem noi biserica, nu este faptul ca nu venim la biserica. Nu este faptul ca nu predicam. Nu este faptul ca noi nu avem (nu stiu ce sa spun) scule, tehnica, logistica. Ci marea problema cu care ne confruntam  si una dintre marile probleme este mila. Pentru ca in seara asta as vrea sa invatam cateva lucruri despre mila.
Mila, in limba greaca eleoV, inseamna bunatatea spre cineva cu scopul de-a ajuta persoana respectiva. Romanii spun ca mila este un sentiment de compasiune fata de suferinta si de nenorocirea cuiva. Adica, inseamna compatimire. Inseamna indurerare. Inseamna milostire. Inseamna empatie, adica sa intri in pielea omului aceluia respectiv. Daca vrei sa le vorbesti romanilor despre mila, dar si englezilor, este destul de greu pentru ca lipsa milei a inceput sa devina un sport national. Dimineata pana seara oamenii trec pe langa altii fara ca sa le mai pese pentru ca sunt o multime de probleme care roiesc in jurul nostru ca un stup de albine si noi am ajuns ca sa mergem mai departe fara mila. Si Dumnezeu sa ne ajute sa invatam in seara asta despre mila. Stiti de ce? Pentru ca noi am invatat ca pilda bunului samaritean, dar nu scrie nicaieri in Biblie de bunul samaritean. Noi am crezut ca pilda aceasta este pilda bunului samaritean. Dar titlul acesta este un supra titlu. Dar, pilda aceasta este pilda milei.
 Si in seara asta vrem sa invatam cateva lucruri despre mila. Si Dumnezeu sa ne ajute ca avem nevoie de ea.........

 Au venit si i-au spus Domnului Isus, i-au pus o intrebare: „Dar cine este aproapele meu?” Pentru ca in momentul acela, intre evreii acre erau scoliti existau niste invataturi conform carora existau niste cercuri de dragoste. Si spuneau: primul cerc din dragoste sunt eu si ai mei. Adica, cei care sunt in casa mea. Al doilea cerc din dragoste este eu si rudele mele. Al treilea cerc de dragoste inseamna eu si sinagoga mea. Al patrulea cerc de dragoste inseamna eu si Israel. Si al cincilea cerc de dragoste inseamna neamurile sau poate nu erau pe nicaieri. Si ei pentru ca se invarteau in cercurile astea de dragoste, Domnul Isus cand le vorbea de aproapele, au zis: dar bine, cine e aproapele meu? Aproapele meu poate sa fie mama. Aproapele meu poate sa fie bunicul meu.Aproapele meu poate sa fie un frate din biserica.Aproapele meu poate sa fie un englez, poate sa fie un arab......

A venit omul asta sa Il ispiteasca pe Domnul. Vine si zice: „Isuse, tu stii ce credem noi evreii. Tu stii ce e in scoala lui Hilel. Tu stii ce e in scoala lui Gamaliel. Tu stii ce se predica in sinagoga, cercurile de dragoste. Ca noi evreii suntem cei mai deosebiti inaintea lui Dumnezeu. Ca noi evreii suntem buricul pamantului, ca toate se invart in jurul nostru. Cine este aproapele nostru? Au vrut sa-L puna la incurcatura. Erau foarte curiosi ce o sa raspunda. Si noi stim cu totii ce ii raspunde Domnul Isus Hristos.Si noi vedem aici ca Domnul Isus le vorbeste despre un alt fel de cerc de dragoste. 
 Problema voastra este ca voi aveti religie, dar voi n-aveti mila.”
Uitati-va astazi, sunt o multime de oameni care sunt religiosi si carora mila le lipseste. Daca ne uitam din China si pana in America de Sud, de la budisti, de la confucianisti, pana la Catolici, pana la Ortodocsi, chiar pana la Protestanti, MILA LIPSESTE. Si la ce ne-ar folosi noua o religie? La ce ne-ar folosi noua o biserica? La ce ne-ar folosi noua o credinta fara mila? 


Predica in intregime  aici :

https://www.youtube.com/watch?v=xhrBP_qge-o




....

marți, 10 mai 2016

Rugăciunea Tatăl Nostru în limba aramaică




                                                          Rugăciunea Tatăl Nostru în limba lui Isus    






...     

marți, 16 februarie 2016

Credinţa autentică vs. credinţa falsă

                                                                                              

                                                                                                                   

Nimic nu pare mai demodat în creştinismul modern  decât credinţa demonstrată prin fapte.
 Epistola lui Pavel către Efeseni 2:8-9 “Prin har aţi fost mântuiţi prin credinţă ...... .Nu prin fapte să nu se laude nimeni",interpretat dupa dogma luterană anuleaza în logica unora Cuvântul lui Hristos din Epistola lui Matei cap. 25 ,31-46  sau epistola apostolului Iacov. .Cum e posibil aşa ceva ?  Biblia nu se contrazice ,ea se completează, totul depinde de cum o interpretezi.

 Aceste versete le auzim în ultimul timp tot mai rar prin  bisericile nostre.

Iacov 2:14 Fraţii mei, ce-i foloseşte cuiva să spună că are credinţă, dacă n-are fapte? Poate oare credinţă aceasta să-l mântuiască?
Iacov 1.23: Căci dacă ascultă cineva Cuvântul, şi nu-l împlineşte cu fapta, seamănă cu un om, care îşi priveşte faţa firească într-o oglindă; „
Iacov 2:15     Dacă un frate sau o soră sunt goi şi lipsiţi de hrana de toate zilele,
Iacov 2:16  şi unul dintre voi le zice: „Duceţi-vă în pace, încălziţi-vă şi săturaţi-vă!” fără să le dea cele trebuincioase trupului, la ce i-ar folosi?
 Iacov 2:17  Tot aşa şi credinţa: dacă n-are fapte, este moartă în ea însăşi.
Iacov 2 19,20 Tu crezi ca Dumnezeu este unul si bine faci; dar si dracii cred… si se infioara!
Vrei, dar, sa intelegi, om nesocotit, ca credinta fara fapte este zadarnica?

Matei 25 :41. Apoi va zice celor de la stânga Lui: „Duceti-vă de la Mine, blestemaţilor, in focul cel veşnic care a fost pregatit diavolului şi îngerilor lui!
42. Căci am fost flămând, si nu Mi-ati dat sa mănânc; Mi-a fost sete, si nu Mi-ati dat sa beau;
43. am fost străin, si nu M-ati primit; am fost gol, si nu M-ati imbracat; am fost bolnav şi in temnita, si n-aţi venit pe la Mine.”


Şi totuş sunt  mai actuale ca niciodată..
Încearcăiti imaginezi esti într-o situaţie extremă, viaţa ta depinde de adminstrarea urgentă a unui tratament care costă o sumă de bani... şi banii aceştia nu-i ai si nici nu ai familie sau rude la care sa apelezi, dar te gândesti nu e o problemă, iti spui..."fac parte dintr-o biserică....şi chiar daca biserica nu ma ajută,nu disper , sunt milioane de creştini în lumea asta"  dar constaţi în final ca nimeni ,absolut nimeni nu vrea sa te ajute în problema gravă pe care o ai, fiecare găseşte argumente...
Dar altfel cuvantul "frate" ,"soră", toţi îl folosesc în biserică şi nu numai însa doar în mod formal, ipocrit, în realitate  toti te considera un străin. 
"Frate ? ce frate ? fratele meu e in Italia", spunea "un frate" pe un ton amuzat. 
Doctrina protestantă a harului ne spune că spre deosebire de vechiul legament (V.T. ) creştinii traiesc prin har nu prin lege, harul iti asigura mântuirea prin simplu fapt că crezi în Hristos, ai mântuirea garantată, nu trebuie să mai faci absolut nimic ,credinţa ş o pocanţă formală iţi este deajuns. Aceasta este credinţa cu care se amăgesc cei mai multi "crestini np",
 O altă doctrină falsă este cea a darurilor, am intâlnit persoane care susţineau că ei au darul cântatului la instrumente,  darul dărniciei e pentru alţii..spuneau ei. Ce confuzie regretabilă, i ajuta semenii nu este un dar ci o obligaţie, nu are nici o legătură cu darurile sau talentele. Astfel de concepte denotă o interpretare eronată a Scripturii şi o ierarhazare greşita a importanţei cărtilor şi învaţăturilor ce compun Sfânta Scriptură.Pe primul plan pentru un creştin ar trebui sa fie  Evangheliile ,Noul Testament, nu Vechiul Testament , Psalmii (cântatul,muzica) cum se întamplă adesea.
Degeaba te amăgesti cu etichetări de genul  sunt "copilul Domnului" dacă  nu faci ce a spus Hristos , eşti un creştin fals. Învaţătura cu privire la Fapte precum  Matei 25 :31-46 sau epistola lui  Iacov fac parte din învaţătura fundamentală a Bisericii care sa practicat începând cu Biserica Apostolică . "Vinde tot ce ai si dă la săraci" a spus Hristos bogatului, a fost interpretatat adliteram în crestinismul primar ( autentic).  
Unii pastori spun că astăzi nu se mai poate practica această învatătură....(??) Oricum  de aici şi pâna la indiferanţa crasă ,nesimţita care se practică astazi în creştinismul modern faţă de semeni este o cale lungă.

  2 Corinteni 5:10. “Căci toţi trebuie să ne înfăţişăm înaintea scaunului de judecată al lui Hristos, pentru ca fiecare să-şi primească răsplata după binele sau răul, pe care-l va fi făcut când trăia în trup.”
Judecata lui Hristos pentru fiecare persoană în parte se va face în mod cert exclusiv pe baza Evangheliilor (Matei 25) şi nicidecum pe baza doctrinelor şi interpretărilor inventate de oameni fie ele protestante, ortodoxe, catolice etc. (2 Cor 5-10; Romani 14 -10; Evrei 9:24)


Creştinii ce vor merge în iad de Carmelo Brenes
https://www.youtube.com/watch?v=ttf8pihqYE0







..                                                                             




                  

         

                                                                             

                                                                             

             ...                                                                        

....

sâmbătă, 10 octombrie 2015

Isuse iartă-mă

  Iartă-mă, Isuse

 Iartă-mă, Isuse,iartă-mă, Domnul meu,

de tot ce Te-am întristat,de tot ce am greşit,
îmi pare rău -- nu am luptat destul.
Ştiu că ai murit pentru fărădelegea mea,
ştiu că Te-ai jertfit,că m-ai iubit întotdeauna,
m-ai iertat, ai biruit.  Fii lăudat!:/
Primeşte-mă, Isuse,primeşte-mă, Domnul meu,căci vreau cu Tine să trăiesc,în cer să vieţuiesc,să stau la masa Ta în veşnicii.
Ştiu că ai murit pentru fărădelegea mea,
ştiu că Te-ai jertfit,că m-ai iubit întotdeauna,
m-ai iertat, ai biruit.Fii lăudat!:/


...


.......

luni, 8 iunie 2015

Evanghelia bunei dispozitii


 


Evanghelia bunei dispozitii cu pastor profesor Ioan Panican

_________________________________________________________________________________

joi, 14 mai 2015

Statistici crestinism

http://www.christianitytoday.com/images/59320.png?w=620
                                                      
   
                                                Declinul creştinismului în America


Un  studiul realizat de Pew Research Center

Studiul Pew a fost facut intre 4 iunie si 30 septembrie 2014 si a implicat peste 35.000 de respondenti. Concluzia principala este ca, intre 2007 si 2014, procentul persoanelor adultecare se declara crestine in Statele Unite a scazut de la 78.4% la 70.6%. In cifre, numarul crestinilor a scazut de la 178.1 de milioane la 172.8 de milioane. Declinul a afectat in special Protestantii si Catolicii. In contrast, persoanele care se identifica ca nefiind afiliate cu nicio religie a crescut de la 6.7% la 22.8%. In aceasta grupa intra ateii, agnosticii, si persoanele neafiliate religios. Proportia ateilor a crescut de la 1.6% la 3.1% din populatia adulta a Americii. Procentul evanghelicilor in SUA a scazut de la 26.3% la 25.4% iar al catoliclor de la 23.9% la 20.8%. (In Romania evanghelicii sunt cunoscuti ca neo-protestanti). Procentul celor care se identifica ca apartinind unor religii diferite de crestinism a crescut de la 4.7% la 5.9%. In categoria aceasta sunt inclusi evreii, musulmanii, budistii si hindusii. Cea mai mare crestere numerica in acest grup a fost la musulmani si hindusi. Cresterea e atribuita in special foctorilor externi, in principal al imigratiei masive din India si din tarile musulmane. In ce priveste numarul de persoane care se identifica ca fiind crestini ortodocsi, el a scazut de la .6% la .5% din intreaga populatie adulta a Americii.

Majoritatea celor care nu se identifica cu nicio religie sunt tineri sub 36 de ani. In timp, insa, acesti tineri incep sa se identifice cu religia parintilor lor. Varsta medie a protestantilor este de 52 de ani, in comparatie cu 50 in 2007, iar a catoliclor de 49 de ani in comparatie cu 45 de ani in 2007. Asta denota ca generatiile de protestanti si catolicii imbartinesc. Factorii demografici sunt, in mare parte responsabili pentru imbatrinirea acestor grupuri. Numarul protestantilor de culoare din America a ramas constant la aproximativ 16 milioane de adulti. In schimb, numarul evanghelicilor (neo-protestantilor) a crescut cu 2.4 milioane de la 58.6 milioane la 62.2 milioane. O alta interpretare a datelor, insa, indica ca numarul lor a crescut cu 5 milioane. Numarul catolicilor e de 51 de milioane, iar numarul celor neafiliati e de 56 de milioane de adulti.


E important de tinut in minte, insa, ca cifrele implicate in studiul Pew implica doar populatia adulta a Americii. Daca si copiii ar fi inclusi in acest studiu procentul crestinilor ar fi cu mult mai mare. Cu toate acestea, numarul crestinilor din SUA ramine cel mai ridicat din lume in comparatie cu alte tari ale lumii.

Studiul integral a lui Pew Research Center poate fi accesat aici: http://www.pewforum.org/2015/05/12/americas-changing-religious-landscape/


Surprinzator, in Franta laica, francezii vor o tara crestina. In aprilie, Le Mone Diplomatique a publicat un comentariu pe marginea unui sondaj de opinie conform caruia 72% dintre francezi vor ca Franta sa isi mentina identitatea crestina. Peste 50% dintre ei isi doresc o Franta catolica, si cu putin sub 50% isi doresc o Franta protestanta. Rezultatele acestui sondaj de opinie surprind, in special pe comentatorii seculari. Explicatia e ca francezii sunt tot mai preocupati ca isi pierd identitatea nationala in fata imigratiei masive musulmane si a dezechilibrului demografic din Franta care ii favorizeaza pe musulmani. Isi dau seama ca in timp Franta ar putea adopta o identitate musulmana dar o prefera pe cea crestina. Este o lectie foarte buna pentru francezi si pentru restul Europei Occidentale. Dupa zeci de ani de intoleranta si batjocora la adresa crestinilor si a crestinismului, a ascensiunii ateismului, a avortului si al imoralitatii sexuale, unii dintre europeni se trezesc si isi dau seama ca in ritmul acesta isi vor pierde identitatea europeana. Isi dau seama ca ce a dat Europei identitatea ei multimilenara a fost religia si in special crestinismul, si ca nici secularismul, nici ateismul si nici multiculturalismul nu-i pot da o identitate care sa rezizte valului musulman. 

Comentariul din Le Monde Diplomatique poate fi citit aici: http://www.monde-diplomatique.fr/carnet/2015-04-17-Racisme-antisemitisme



sursa :newsnet crestin

vineri, 1 mai 2015

Trezire spirituala

                       
                                


                                               Liviu Olah -  Predica "Omul rugaciunii" - video 6 min.
....


Dumnezeu nu lucrează direct azi la mântuirea oamenilor, nu lucreză prin îngeri, nici prin decretele Sale cereşti, ci lucreză prin noi, fraţi scumpi.  Înţelegeţi?
Prin voi, prin mine, prin noi şi dacă noi nu stăm la dispoziţia Lui, zadarnic a murit Cristos. Oamenii vor merge în iad. Eu şi tu trebuie să devenim o unealtă în mâna lui Dumnezeu, trebuie să devenim un canal de legătură între Dumnezeu şi oameni, trebuie să devin un om al rugăciunii care să stăruiesc pe genunchi pentru pocăinţa celor din jurul meu.
N-am făcut treaba aceasta, noi am dezvoltat în bisericile noastre muzica, muzica şi iarăşi muzica. Am adus teatrele în biserica noastră. Am dezvoltat fanfarele în biserica noastră, programe peste programe, poezii peste poezii şi tare i-a plăcut diavolului teatrul acesta, clubul pe care l-am adus în bisericile noastre.
De-aceea lucrarea nu merge."
...

sâmbătă, 11 aprilie 2015

Isus din Nazaret - actori care au interpretat acest rol

                                                         iisus


Robert Powel
Cel mai cunoscut film in care sunt prezentate patimile Mantuitorului este cel al lui Franco Zeffirelli, “Iisus din Nazareth”(1977).
Exista o poveste foarte frumoasa in spatele acestui film, care poate fi considerat o capodopera. Pelicula a fost realizata la cererea Papei Paul al VI-lea. Rolul lui Iisus a fost jucat de catre Robert Powell, care avea 32 de ani in momentul in care a filmat cel mai mare rol din cariera sa.
Powell, a fost profund marcat de scena crucificării: „Eram doar eu şi echipa de filmare, toţi erau emoţionaţi şi plângeau, iar eu îmi auzeam vocea ca un ecou printre acei munţi. Cred că acea scenă este cel mai bine scrisă din istorie“, declara artistul, 
 

Şi Powell, care avea 33 de ani când a jucat rolul Mântuitorului, a fost profund marcat de scena crucificării: „Eram doar eu şi echipa de filmare, toţi erau emoţionaţi şi plângeau, iar eu îmi auzeam vocea ca un ecou printre acei munţi. Cred că acea scenă este cel mai bine scrisă din istorie“, declara artistul,

Citeste mai mult: adev.ro/nmos6i
Şi Powell, care avea 33 de ani când a jucat rolul Mântuitorului, a fost profund marcat de scena crucificării: „Eram doar eu şi echipa de filmare, toţi erau emoţionaţi şi plângeau, iar eu îmi auzeam vocea ca un ecou printre acei munţi. Cred că acea scenă este cel mai bine scrisă din istorie“, declara artistul,

Citeste mai mult: adev.ro/nmos6i
Şi Powell, care avea 33 de ani când a jucat rolul Mântuitorului, a fost profund marcat de scena crucificării: „Eram doar eu şi echipa de filmare, toţi erau emoţionaţi şi plângeau, iar eu îmi auzeam vocea ca un ecou printre acei munţi. Cred că acea scenă este cel mai bine scrisă din istorie“, declara artistul,

Citeste mai mult: adev.ro/nmos6i
Şi Powell, care avea 33 de ani când a jucat rolul Mântuitorului, a fost profund marcat de scena crucificării: „Eram doar eu şi echipa de filmare, toţi erau emoţionaţi şi plângeau, iar eu îmi auzeam vocea ca un ecou printre acei munţi. Cred că acea scenă este cel mai bine scrisă din istorie“, declara artistul,

Citeste mai mult: adev.ro/nmos6i
Şi Powell, care avea 33 de ani când a jucat rolul Mântuitorului, a fost profund marcat de scena crucificării: „Eram doar eu şi echipa de filmare, toţi erau emoţionaţi şi plângeau, iar eu îmi auzeam vocea ca un ecou printre acei munţi. Cred că acea scenă este cel mai bine scrisă din istorie“, declara artistul,

Citeste mai mult: adev.ro/nmos6i
Şi Powell, care avea 33 de ani când a jucat rolul Mântuitorului, a fost profund marcat de scena crucificării: „Eram doar eu şi echipa de filmare, toţi erau emoţionaţi şi plângeau, iar eu îmi auzeam vocea ca un ecou printre acei munţi. Cred că acea scenă este cel mai bine scrisă din istorie“, declara artistul,

Citeste mai mult: adev.ro/nmos6iDupa terminarea filmului, Powell s-a schimbat insa radical. Actorul, un ateu declarat inainte de a accepta rolul, a devenit un fanatic religios si chiar a ajuns sa se creada “trimisul lui Dumnezeu pe Pamant”. 
Şi Powell, care avea 33 de ani când a jucat rolul Mântuitorului, a fost profund marcat de scena crucificării: „Eram doar eu şi echipa de filmare, toţi erau emoţionaţi şi plângeau, iar eu îmi auzeam vocea ca un ecou printre acei munţi. Cred că acea scenă este cel mai bine scrisă din istorie“, declara artistul,

Citeste mai mult: adev.ro/nmos6i
Şi Powell, care avea 33 de ani când a jucat rolul Mântuitorului, a fost profund marcat de scena crucificării: „Eram doar eu şi echipa de filmare, toţi erau emoţionaţi şi plângeau, iar eu îmi auzeam vocea ca un ecou printre acei munţi. Cred că acea scenă este cel mai bine scrisă din istorie“, declara artistul,

Citeste mai mult: adev.ro/nmos6

Robert Powel
Prietenii sunt convinsi ca este vorba de un blestem: “Dupa ce a jucat rolul Mantuitorului, Robert nu s-a mai simtit niciodata implinit, niciun alt rol nu l-a mai captivat, niciul alt film nu l-a mai atras. Intotdeauna amintea de momentele memorabile in care el il interpreta pe Iisus din Nazaret”.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jim Caviezel

 


Criticii spun că Jim Caviezel a fost într-adevăr un Iisus aşa cum l-a vrut Mel Gibson. Eforturile sale nu au fost răsplătite totuşi. Ba mai mult, actorul crede că este urmărit de un blestem din cauza rolului. În timpul filmărilor, acesta a fost lovit de fulger ... de două ori. şi-a dislocat umărul,  iar la filmările pentru scena biciuirii a fost lovit din greşeală şi a avut o rană deschisă.

Acesta a mărturisit că au fost momente care l-au marcat într-un asemenea mod încât nici nu poate vorbi despre ele. „Pe toată durata filmărilor am simţit că o prezenţă puternică mă însoţeşte. Din interiorul meu venea o rugă «Nu vreau ca oamenii să mă vadă pe mine. Vreau să-l vadă pe Iisus». A fost lucrul pe care mi l-am dorit mai mult decât orice, să aibă un efect asupra oamenilor pentru ca aceştia să ia în cele din urmă decizia: să-L urmeze sau nu“, a povestit Caviezel.

Citeste mai mult: adev.ro/nmos6i
şi-a dislocat umărul, a fost lovit de fulger, iar la filmările pentru scena biciuirii a fost lovit din greşeală şi a avut o rană deschisă

Citeste mai mult: adev.ro/nmos6i
şi-a dislocat umărul, a fost lovit de fulger, iar la filmările pentru scena biciuirii a fost lovit din greşeală şi a avut o rană deschisă

Citeste mai mult: adev.ro/nmos6i
 Acesta a mărturisit că au fost momente care l-au marcat într-un asemenea mod încât nici nu poate vorbi despre ele. „Pe toată durata filmărilor am simţit că o prezenţă puternică mă însoţeşte. Din interiorul meu venea o rugă «Nu vreau ca oamenii să mă vadă pe mine. Vreau să-l vadă pe Iisus». A fost lucrul pe care mi l-am dorit mai mult decât orice, să aibă un efect asupra oamenilor pentru ca aceştia să ia în cele din urmă decizia: să-L urmeze sau nu“, a povestit Caviezel.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 Diogo Morgado





În cel mai recent film ce are la bază povestea lui Iisus, „Son of God/ Fiul lui Dumnezeu“, Iisus este jucat de actorul portughez Diogo Morgado, a cărui înfăţişare a fost comparată cu cea a lui Brad Pitt sau a lui Marlon Brando din tinereţe şi care a fost numit „Iisus cel arătos“, scrie „Huffington Post“.


Diogo Morgado, în vârstă de 32 de ani, a povestit că în timp ce filma scena răstignirii „şi-a văzut toată viaţa trecând prin faţa ochilor“. „Pentru scena răstignirii, am trecut prin momente foarte grele. Am stat ore întregi pe cruce. Am filmat acea scenă în trei zile. A fost de-a dreptul chinuitor. La un moment dat, în timp ce mă aflam pe cruce, mă uitam în jurul meu, la toţi oamenii care lucrau, şi, pentru o secundă, mi-am văzut toată viaţa trecând prin faţa ochilor. E un sentiment foarte puternic când înţelegi ce rol joci şi ce personaj important reprezinţi. Dacă scopul unui actor este să spună cea mai frumoasă poveste, atunci niciuna nu este mai măreaţă decât cea a lui Iisus Hristos. Este cea mai frumoasă poveste de dragoste, felul în care atinge inimile întregii omeniri, este un privilegiu pentru un actor să facă un asemenea rol. A fost o călătorie personală şi spirituală şi m-a atins profund, într-o manieră pe care încă mă chinui să o înţeleg. Încă mă simt bulversat, nu am putut să depăşesc acea scenă, încă mă bântuie“, a declarat actorul.


...