Pe un grup de discuții interconfesionale un ortodox de la Oastea Domnului a postat o lista destul de lungă de versete din Noul Testament în care erau enumerate condițiile pentru obținerea mântuirii în opinia sa , erau incluse Matei 25 : 31-46 judecata finală dar și Epistola lui Iacov "Credința fără fapte este moartă".
Neoprotestantii au evitat politicos să studieze atent sau să comenteze acea postare preferând să posteze citate din Martin Luther "Cine crede în Hristos va fi mântuit fiind justificat prin credință".
Pretinsele discuții interconfesionale nu sunt în realitate decât o confruntare verbală sau altfel spus un "dialog al surzilor" între neoprotestanți și ortodocși în care neoprotestanții iși afișează propriile doctrine religioase cele cu justificarea respectiv mântuirea numai prin credință iar ortodocșii dogma BOR cea conceputa de sinoadele ecumenice din perioada domniei Împaratul Constantin (325) si secolele care au urmat.
Ortodocșii dogmatici își imaginează că dogma lor în întregime a picat direct din cer deși în realiate este rodul exclusiv al clerului Bisericii Ortodoxe încă de pe vremea când era una cu Biserica Catolică adică între 325 și 1054 . După separare dogma s-a mai clarificat și particlularizat dar tot rezultat al deciziilor clerului (episcopilor) a rămas. .
Protestanții în schimb au rămas ancorați în teoriile lui Luther și Calvin cu Sola Scriptura - Numai Scriptura . Dar nu toată Scriptura ci acele pasaje pe care Luther le-a subliniat, celelalte râmânând pe dinafară pentru alții pentru care Sola Scriptura înseamnă Scriptura în totalitatea ei .