duminică, 1 mai 2022

Diferența între pocăit și neoprotestant

 


                                                               Biserică de neoprotestanți 


Experiență personală . Când m-am converit cu mulți ani în urmă într-o biserică baptistă  am început să studiez Sfânta Scriptură în mod sistematic , astfel Dumnezeu a intrat în viața mea , am fost transformat născut din nou, spiritual și am simțit prezența Duhuilui Sfânt în viața mea.  Însâ ceva totuși ma surprins, cei din jurul meu membrii bisericii în bună parte (să nu zic majoritatea) nu păreau foarte  interesați să trăiască după cuvantul lui Dumnezeu ad-literam, exista în rândul credincioșilor o formă de religie de compromis. Atunci m-am gandit că am de ales între a practica o formă de creștinism strict, dupa Scripturi sau să mă acomodez cu colectivitatea și să accept o formă de creștininism "căldicel" de tip neoprotestant.

 Nu mică mi-a fost mirarea să aud și cazuri de păcate care chiar și mie care veneam din mediul ortodox libertin mi se păreau grave precum curvia în rândul tinerilor care crescuseră în biserică cu biblia in mâna . E adevărat la neoprotestanți exista reguli, dacă comiți anumite păcate esti exclus din biserică, cel puțin așa era atunci, cu ani în urmă, deci e bine că se mai face si "curețenie" din când în când.

Dar să lăsăm la oparte căderile accidentale și să ne intoarcem la creștinismul de rutină neoprotestant. La început am încercat să mă acomodez colectivitații , să fiu ca majoritatea , dar după un timp , după ceva ani mai bine zis ,am decis că nu este bine , că de fapt creștinismul "căldicel" practicat de majoritatea neoprotestanților nu e cel dorit de Dumnezeu. Și așa am ajuns pe la penticostali, acolo întradevăr se simte mai intens lucrarea Duhului Sfant ,la un moment dat chiar un grup mai mare de tineri de la biserica baptistă au migrat către o biserică independentă , "de rit penticostal" nou inființată, și se simțea diferanța dar și aceea sa rupt în două și sa cam ales praful . Chiar dacă nu mi-am părăsit niciodatâ cultul  , am fost cam pe la toate bisericile și am văzut diferența. Baptiștii sunt cei mai aproape de lume, din toate punctele de vedere, iar asaltul modernismului progresist cu "biserici-club" in stil american  cu tobe și lumini colorate ia cucerit total pe mulți  tineri baptiști. 

Asta ma determinat sa iau o decizie pe plan spiritual și să mă despart definitiv de genul  de creștinism de compromis  neoprotestant. și așa am ajuns să văd mai clar diferența între adevarata pocaințâ și religia neoprotestantă cea de toate zilele. Intre neoprotestanți (ca și la alții) există creștini sinceri adevarați, pocăiți și există neoprotestanți de duzină.

Cum arată un creștin pocăit vedem clar în Scriptură , acesta are Duhul Sfant și implicit putem vedea roada Duhului care  este dragostea de Dumnezeu și de oameni, bunătatea, facerea de bine, credincioșia, modestia, compasiunea  etc. 

La categoria neoprotestanți de duzină - care nu se poate confunda cu pocaiții -  intră ...: dragostea de lume, plăceri, bani, bogații, distracții, divertisment inclusiv în biserică cu tobe și lumini colorate,  mândrie, dispreț față de alții mai săraci, bolnavi, adică cam tot (sau aproape tot) ce face lumea fac și ei, mai puțin păcate care pot provoca scandal și excluderea din biserica. Sunt oameni care nu sunt născuți din nou, sunt oameni firești ,lumești, dar pe nimeni nu deranjeaza asta atâta timp cât îsi achită obligațiile financiare "benevole" dar absolut necesare. Aici este o mare greșeală a cultelor neoprotestante că refuză ajutorul financiar de la stat pe motiv că vor să  fie independenți de stat și preferă să fie dependenți de proprii mombrii . Nu cred in povestea cu "Statul  se amestecă in treburile bisericii " că nu mai suntem pe vremea comunismului, în schimb faptul că membrii bisericii pot controla, influența  pe pastori poate fi chiar mai dăunator.

Neoprotestanții toți au biblii dar știm cu toții că rețin de acolo numai ce vor fiecare ,ce le convine, ce nu ignoră și apoi mai contează și opinia pastorului, cum interpretează el Scriptura, după propriile interese uneori,  ca tot omul (desi nu putem generaliza).   

Unii ar putea să urle Nu jedecați !, de parcă Dumnezeu nu ne-ar fi dat judecată ca să judecam. Judecata vinovată enunțată în biblie se referă la judecata în stil iudaic , adică să nu dai cu piatra să-l omori pe cel vinovat, nu în sensul de a judeca ce se intampla în jurul nostru...aici avem cu toții dreptul să judecăm ce este bine și ce nu ....

Pocăința este necesară, chiar obligatorie dar greu de indeplinit. 

În concluzie nu toți neoprotestanții sunt pocăiți cum nu toți pocăiții sunt neoprotestanți.






.