Treptat penticostalii s-au radicalizat in privinta doctrinei, vorbirea in limbi necunoscute si proorociile devin o obsesie si norma obligatorie. Aparitia bisericilor carismatice i-a determinat pe multi penticostali sa se alieze cu acestia indiferent cat de mari erau ereziile pe care le aduceau in comunitate multi dintre ei. Carismaticii au infintat si un post TV Alfa Omega, iar penticostalii Credo TV, in timp ce baptistii au avut realizari mai modeste un pseudo post TV Prodecens Media cu trasmisie exclusiv pe internet in care se transmit preponderent interviuri cu pastori baptisti .
Bisericile baptiste au ramas la o doctrina rigida, refuzand orice fel de "inovatii", in unele biserici sa incercat introducerea rugaciunii in comun sau rugaciunea pentru bolnavi in comun ambele cu voce scazuta dar la scurt timp Comitele bisericilor au respins aceste initiative . Rugaciunea in comun are avantajul ca ofera posibilitatea ca toti cei prezenti sa se roage impreuna. Participarea tuturor credinciosilor la rugaciune si cantare in comun il glorifica pe Dumnezeu si zideste biserica. Baptistii dogmatici resping insa orice initiativa care ar face ca serviciul baptist sa semene cat de putin cu cel penticostal, desi penticostalii aparoape ca s-au dublat numeric in timp ce baptistii au scazut in ultimii ani. Condamni Biserica Ortodoxa ca e rigida fixata in Evul Mediu, dar tu esti la fel de rigid dogmatic.
Desigur ca exista si initiative inovatoare la baptisti dar nu neaparat in sensul bun al cuvantului prin modernizarea "inchinarii" imitand occidentul cu inchinare "contemporana" cu muzica de inspiratie pop sau rock, care imita oarecum clubul din lume. Imitarea lumii nefiind ceva nou la baptisti , multi simtindu-se mai aproape de luterani sau reformati decat de penticostali. Pe de alta parte atacarea glosolaliei (vorbirea in limbi penticostale) este o practica frecventa la unii pastori baptisti, la care mai putem adauga respingerea purtarii baticului.
In conditiile astea cum mai pot fi baptistii si penticostalii frati in credinta ? Ar putea dar cu conditia sa renunte la dogmatismul rigid si sa caute puncte comune in Scriptura.
In fond crestinii din primul secol nu erau nici baptisti nici penticostali si cu atat mai putin ortodocsi sau catolici, erau crestini si atat. Daca se pleaca de aici si se pun doctrinele departe se pot considera toti din nou crestini si frati , dar deocamdata asta nu vrea nimeni, dimpotriva radicalizarea continua...
.